Hoog scoren met je blog in Google? (Deel 1)

Bloggen over je vak is nog steeds een goede manier om jezelf in de etalage te zetten. Je kunt je profileren als expert, je netwerk uitbreiden en je blogtekst gebruiken voor je socialmedia-uitingen. Maar voor het succes van je blogs is het, naast de inhoud natuurlijk, wel belangrijk dat je in Google boven komt drijven. Ik loop daarom een aantal items met je door om het zogenoemde SEO-gehalte van je blog te verhogen.how-to-seo-a-website-1

De titel
Heel belangrijk; is vaak beslissend of iemand je blog gaat lezen of niet. Neem hier ruim de tijd voor en kies een pakkende titel die de inhoud van het artikel dekt. Denk na over het zoekwoord of een combinatie van zoekwoorden waar je graag op gevonden wilt worden en verwerk dit in de titel.

Een vraag als titel (dus met vraagteken) nodigt uit en komt vaak overeen met een zoekopdracht in Google. Titels met cijfers en woorden als tips, geheimen, technieken of methoden scoren altijd hoog. Lezers hebben immers een korte ‘attention span’ en zijn vaak op zoek naar compacte, overzichtelijke informatie.

Ook woorden als stappenplan, handleiding of handboek werken prima in blogtitels. Kies uit een van bovenstaande voorbeelden; probeer niet alles te verwerken want dat levert meestal geen goed leesbare titel op.

[Lees meer…]

8 redenen om een digitale nieuwsbrief in te zetten

nieuwsbriefMisschien twijfelt u of uw organisatie aan het nut van het inzetten van een digitale nieuwsbrief als marketingtool. Omdat u denkt dat uw product of dienst zich er niet voor leent, of omdat u vindt dat u niet voldoende nieuws hebt om te delen. Misschien denkt u wel dat uw klanten er niet op zitten te wachten.

Toch blijkt keer op keer uit marktonderzoek dat digitale nieuwsbrieven heel goed worden gelezen en een uitstekende respons opleveren. En daarmee is het een erg effectieve marketingtool die eigenlijk in elke branche inzetbaar is. Misschien toch de moeite waard om u er eens in te verdiepen? Dan zet ik een aantal voordelen van het regelmatig rondsturen van een goede digitale nieuwsbrief voor u op een rij.

[Lees meer…]

10 tips voor onweerstaanbare webteksten

Er is vrijwel geen organisatie, bedrijf of zelfstandig ondernemer meer zonder een eigen website. En veel van die sites willen de bezoeker tot iets verleiden. Een aankoop doen, informatie opvragen, een bericht achterlaten of een aanmelding voor een nieuwsbrief. Daarom is het zo opvallend hoe vaak de bezoeker weer vertrekt zonder die gewenste actie. Waarom gaat dat toch nog zo vaak mis?

Bedenk dat een websitebezoeker nu eenmaal weinig tijd heeft voor uw website. Hij/zij blijft zo kort mogelijk en als hij gevonden heeft wat hij zocht (of denkt dat dat hier niet gaat lukken) dan is hij ook snel weer vertrokken. Geef hem dus zo snel mogelijk het gevoel dat jouw website wel de plek is waarnaar hij op zoek is.

[Lees meer…]

Een goeie tekst voor de tekstschrijver….

scrabble-476578__180Als u het principebesluit genomen besloten heeft om een professionele tekstschrijver in te schakelen voor nieuwe teksten dan heeft u alvast een belangrijke en goede stap gezet; U wilt teksten op niveau. Uit dit besluit volgt onvermijdelijk stap twee: met de beantwoording van de vraag hoe brief ik de tekstschrijver?

Want als u dat op orde hebt kunt u gericht op zoek naar een tekstschrijver en hem/haar dit eisenpakket/wensen voor te leggen. Ik neem daarom de volgende cruciale punten kort met u door.

[Lees meer…]

Reitersblok

hand-66610__180Schrijven. Het is net een gewoon beroep. Met de daarbij horende ups en downs. Soms gaat het vanzelf, en vloeien de letters tot woorden en stellen deze woorden zich zodanig op dat ze leesbare zinnen gaan vormen. Na de laatste zin is het verhaal af, schrijver klaar, lezer tevreden.

Maar bijna even vaak lukt het niet zo goed, of helemaal niet. Je hoort er schrijvers vaak over klagen. Hikken ze tegen een deadline aan die gevaarlijk snel dichterbij komt, een gevoel oproepend dat overeen komt met het clichébeeld van de valbijl in het hakblok, hangend net boven de nek, vlak voor het moment van dalen.

[Lees meer…]