Misschien twijfelt u of uw organisatie aan het nut van het inzetten van een digitale nieuwsbrief als marketingtool. Omdat u denkt dat uw product of dienst zich er niet voor leent, of omdat u vindt dat u niet voldoende nieuws hebt om te delen. Misschien denkt u wel dat uw klanten er niet op zitten te wachten.
Toch blijkt keer op keer uit marktonderzoek dat digitale nieuwsbrieven heel goed worden gelezen en een uitstekende respons opleveren. En daarmee is het een erg effectieve marketingtool die eigenlijk in elke branche inzetbaar is. Misschien toch de moeite waard om u er eens in te verdiepen? Dan zet ik een aantal voordelen van het regelmatig rondsturen van een goede digitale nieuwsbrief voor u op een rij.
Herhaalcontacten
In de eerste plaats bereikt u met een nieuwsbrief al uw klanten, en ook nog op een goede plek; namelijk de inbox. De attentiewaarde is daarmee hoog.
En door die regelmatige presentatie stijgt uw naamsbekendheid en komt u vanzelf hoger op de aandachtsladder van uw relaties. Nieuwe klanten verwerven is immers een zaak van volhouden. Een bekende marketingwet stelt dat een relatie gemiddeld zeven keer iets van een aanbieder moet hebben gehoord alvorens deze tot aankoop overgaat. Een paar nieuwsbrieven versturen helpt u daarmee al goed op weg.
En ook goed; door in uw nieuwsbrief nieuwtjes en/of aantrekkelijke aanbiedingen te presenteren en deze te combineren met slimme links verhoogt u het bezoek aan uw website en zo mogelijk uw omzet.
Branding
Daarnaast is een nieuwsbrief zeer geschikt om te werken aan uw branding. Door regelmatig content aan te bieden over uw vakgebied gaan klanten positiever over u denken (het exposure-effect) en afficheert u zich als een expert op uw vakgebied. En klanten doen nu eenmaal graag zaken met experts…
En last but not least: Bedenk dat als u uw bestaande contacten vaker kunt benaderen en daar meer omzet uit kunt halen u minder snel op zoek hoeft naar nieuwe prospects. Dat bespaart u veel tijd, energie en kosten.
Branche
Voor elk product of dienst bestaat geschikte content die u via een nieuwsbrief (die u overigens niet zo moet noemen, maar daarover een andere keer) onder de aandacht kunt brengen.
Benieuwd hoe een effectieve nieuwsbrief er voor uw organisatie uit zou kunnen zien? Neem dan contact met mij op.